Veče pantomime

12417546_1576412542670074_3772768911020575867_n

Иво Андрић је својевремено записао: „Уметност је у томе слична животу: изгледа као игра, а у ствари је ђавољски озбиљна ствар; и утолико озбиљна уколико више личи на игру“. Верујући да је игра дар који још увек нисмо изгубили, одлучили смо да у галерији „Акваријус“ организујемо и „Забавно ћоше“ у којем ћемо да се – играмо. Прво вече, у четвртак 31. марта 2016. године од 21 сат биће посвећено пантомими.

Посетиоци који желе да се такмиче у овој игри, која је, иначе, неодвојиви део сценске уметности, биће подељени у екипе од по два члана. Појмови који ће се објашњавати и погађати путем покрета морају се односити на неку врсту уметности (књижевност, филм, музика, ликовне уметности, архитектура, сценска уметност). Прецизнија правила игре, као и ток надметања, биће одређени на лицу места, у договору са пријављеним такмичарима.

Екипа која сакупи највише поена освојиће награду изненађења.

Учествовање у пантомими није, наравно, обавезно. Дођите да навијате, да се, кроз уметност и зарад уметности, играмо. После такмичења у пантомими, као и сваког четвртка, дружићемо се, сви заједно, до касно у ноћ, уз музику и пиће који не загађују душу…

pantomima2 

PRAVILA ZA IGRANJE PANTOMIME

Такмичари се поделе у екипе које броје по два члана. Екипа А (такмичари А1 и А2) игра против екипе Б (такмичари Б1 и Б2). Најпре екипа Б смишља појам који саопштава такмичару А1 (такмичар А2 не зна о ком појму је реч). Такмичар А1 (глумац) мора тај појам у одређеном временском интервалу објаснити такмичару А2. Уколико такмичар А2 у назначеном временском интервалу погоди појам који му објашњава такмичар А1 екипа А добија поен, уколико не погоди поен осваја екипа Б. Потом екипа Б задаје појам такмичару А2 (сада је он глумац). Сада такмичар А2 објашњава појам такмичару А1. После тога екипа А задаје појмове такмичарима Б1 и Б2.

Такмичар који је у улози глумца не сме направити никакав звук, нити сме да помиче усне као да изговара речи. Глумац не сме показивати ни на предмете око њега, ако тиме помаже свом саиграчу. Уколико је појам (назив филма, књиге, на пример) састављен из више речи, глумац може да их опонаша у произвољном редоследу, те може прескакати између њих било кад. Саиграч може глумцу постављати питања, на која глумац сме невербално одговарати.

PANTOMIMA U SCENSKOJ UMETNOSTI

Пантомима је назив за уметнички израз у којем глумац мисли и осећаје лика којег тумачи преноси само покретима тела имимиком, а без употребе речи.

Пантомима припада сценској уметности. Њено средство за изражавање је у првој линији људско тело. Граматика покрета у пантомими је узета највећим делом из свакодневног живота. Речи, реквизити и музика нису присутни. Циљ пантомиме није развијање снаге или савитљивости тела, него ставити тело под контролу свесности. То значи да је пантомимичар способан да у сваком моменту пробуди своје покрете кроз свесност.

У пантомими разликујемо три врсте покрета : уметност става или држања (кроз спољашњи, телесни став и покрете једног карактера, његове осећаје и унутрашњи став једне фигуре); знакови и покрети из свакодневног живота у њеној увеличаној форми (махање, поздрављање, итд); илузиона техника (објашњење, спор човека са његовом околином која су приказана само чистим телесним средствима)

Пантомима је уметност тишине; поезија високог култивисаног покрета. Мимос или мим од грч. мимос-подражавање; првобитно је посебан начин представљања у античком позоришту. Пантомима (панто-све, мимос-подражавање) спомиње се још у старој Грчкој и Риму, а и у записима путописаца по Далеком истоку.